Wednesday, March 16, 2011


hari demi hari, semakin hilang rasa kasih sayang. cemburu dan dengki, sentiasa menghantui diri manusia. apa yang mampu lakukan hanyalah dengan mengalah. penat nak hadapi perkara yang remeh temeh. maaf la, kita mungkin susah untuk menjadi seperti dulu. bukan tidak mencuba, tapi saya da tawar hati. saya sedih bila disisihkan. tapi tidak mengapa, jika itu yang boleh memulihkan kembali hubungan yang telah retak, saya undur diri. ini hanyalah ujian daripadaNya. tidak mengapa. saya pon tidak yakin dengan hubungan ini.

siapa yang tak sedih if terjadi pada diri sendiri. especially if orang yang kita sayang, uyang selalu bersam dengan kita, gelak ketawa, suka dan duka tinggal kan kita dan tak pedulikan kita. tapi, lumrah hidup kan. kadang kala kita di atas, kadang kala kita di bawah. hukum karma. puas aku cari kesalahan aku. xlayak ke aku untuk 'mereka'? mungkin. siapalah aku. tidak setaraf mereka. kalau boleh, aku rasa macam nak lari je daripada semua orang..

menanti tamat belajar. aku tak nak jumpa siapa- siapa lagi..
apa yang aku boleh katakan,
"kawan..
maaf jika diri ini melukai kalian.
maaf jika diri ini mengasari hati dan perasaan.
aku tak mampu menjadi kawan yang baik,
kawan yang selalu menggembirakan hati kalian.
aku cuba,
tapi kadang kala ia sering disalah ertikan..
aku hanyalah insan biasa yang sering melakukan kesilapan..

kawan...
kalian begitu aku sayang..
aku tidak pernah mendapat layanan yang baik seperti kalian...
aku sayang kalian..
aku rindu kalian..
gelak tawa,
suka duka kita bersama...
saat yang paling dirindui apabila keluar bersama-sama...

tapi kini..
semua nya telah berlalu pergi..
saat saat manis hanyalah kekal di ingatan..

terima kasih kawan...


No comments:

Post a Comment